Nadat duidelijk is geworden welke doelen u met uw website wilt dienen (meer klanten, meer verkopen, enz.) volgt er een uitgebreid zoekwoorden onderzoek waarbij de voor u meest relevante zoekwoorden worden onderzocht die populair zijn als zoekopdracht onder uw doelgroep. Zoekwoorden onderzoek is dan ook een belangrijke eerste stap in het zoekmachine optimalisatie proces omdat het als uitgangspunt dient voor het optimaliseren van uw website.
Omdat naast de kwantiteit de kwaliteit van de bezoeken minstens zo belangrijk is, worden die zoekwoorden en zoekwoordcombinaties gezocht die een zo hoog mogelijk zoekvolume en zo min mogelijk concurrentie hebben, maar die ook voor een goede conversie van uw diensten en/of producten zorgen. Want uiteindelijk bent u op zoek naar een maximaal online rendement en een langdurige return on investment.
Het zoekwoorden onderzoek van Seovision bestaat uit de volgende stappen:
- Brainstormen over mogelijke zoekwoorden (inclusief onderzoek zoekgedrag van uw doelgroep
- Analyse website statistieken
- Analyse Google analytics
- Concurrentie onderzoek
- Onderzoek werkelijk zoekgedrag in zoekmachines
- Primaire zoekwoorden en zoekwoord combinaties bepalen
- Zoekwoord clusters maken voor iedere pagina
- Sublijsten naar producten, diensten, enz.